64400, Харківська обл.,
сел. Зачепилівка, вул. Центральна, 49
тел. 5-15-31; тел/факс 5-16-51; email: zachepylivska@rda.kh.gov.ua
Анонс подій

Управління праці та соціального захисту населення інформує

 

Відповіді про найбільш актуальні в суспільстві запитання щодо житлових субсидій

 

Управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації надає відповіді про найбільш актуальні в суспільстві запитання щодо житлових субсидій, отримані з Міністерства соціальної політики України.

  1. Чи потрібно для оформлення субсидії додавати різноманітні довідки?

У переважній більшості випадків для оформлення субсидії потрібні лише Заява і Декларація про доходи. Довідки потрібні якщо громадяни бажають оформити субсидію не на всіх зареєстрованих, а лише на фактично проживаючих у житловому помешканні. Тоді до справи додаються документи з місця роботи в іншому місті, про навчання в іншому місті, про перебування на лікуванні, про постійне місце проживання з ЖЕКу, сільської чи селищної ради. 

  1. Чи зберігається субсидія у працюючих пенсіонерів?

Безумовно. Працюючим пенсіонерам у сукупний дохід сім’ї для призначення субсидії рахують і заробітну плату, і пенсію. 

  1. Чи зберігається право оформити субсидію не на всіх прописаних, а лише фактично проживаючих, у тещі, якщо її зять купив машину?

Якщо теща подає документи на Комісію з питань призначення житлових субсидій з проханням надати їй допомогу не на всіх прописаних, а лише на тих, хто фактично проживає, то комісія повинна справедливо підходити до справи.

Тобто, якщо зять фактично вже багато років проживає далеко від тещі, а вона потребує допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг, то безумовно, субсидію їй повинні призначити без урахування  доходів її зятя.

  1. Чи зберігається право на субсидію у осіб, що перебували за кордоном більш ніж 60 днів?

Сам факт перебування за кордоном не є підставою відмовляти у субсидії якщо людина:

  • отримує в Україні пенсію чи інші офіційні доходи, такі як стипендія, допомога при народженні;

  • перебуває на лікуванні, навчанні чи відрядженні;

  • декларує в Україні доходи і сплачує ЄСВ.

До останнього випадку відносяться заробітчани, які вправі задекларувати в Україні свої заробітки, сплатити ЄСВ і на основі цього отримати субсидію. 

 

  1. Чи впливає кешбек від банку і депозит на отримання субсидії?

Ні депозити від банку, ні відсотки від них, ні кешбек не впливає на розрахунок розміру субсидії. А от виграш в лотереї чи переказ з-за кордону  трактуватиметься органами соціального захисту населення як дохід і братиметься до уваги під час розрахунку розміру субсидії.

  1. Чи зберігається право на субсидію, якщо подарувати чи передати те чи інше майно у спадок?

Якщо громадянин подарував або передав те чи інше майно у спадок, він не позбавляється субсидії. Натомість допомогу уже не зможе отримати той, хто отримав такий дарунок чи успадкував. Однак і тут залишаються виключення, які зможе опрацювати виключно Комісія з питань призначення житлових субсидій.


Затверджено Концепцію Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі

на період до 2023 року

 

10 жовтня Уряд на своєму засіданні ухвалив розпорядження Кабінету Міністрів України „Про схвалення Концепції Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2023 року”.

Зазначене розпорядження розроблено Міністерством соціальної політики України навиконання пункту 359 Плану пріоритетних дій Уряду на 2018 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 244-р. та в зв'язку з необхідністю нормативно-правового забезпечення умов запобігання домашньому насильству та насильству за ознакою статі.

Щороку від насильства в Україні страждає близько 100 тисяч осіб, 90 % із яких – жінки.

Насильство, як одна із форм грубого порушення прав людини, є гострою соціальною проблемою, від якої страждають і жінки, і чоловіки, і діти. Найбільш вразливими є жінки та діти. Також до групи підвищеного ризику потрапляння у ситуацію насильства належать люди з інвалідністю, люди похилого віку, внутрішньо переміщені особи, жінки із сільської місцевості.

Постраждалі від домашнього насильства, переважно жінки, не можуть належним чином виконувати свої батьківські обов’язки, внаслідок чого зростає рівень соціального сирітства.

Метою прийняття програми є забезпечення розбудови системи запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі відповідно до міжнародних стандартів і Закону України „Про запобігання та протидію домашньому насильству” в умовах децентралізації та запровадження комплексних дій та заходів, спрямованих на зменшення масштабу цього явища.

Прийняття розпорядження створює можливості знизити рівень домашнього насильства, насильства за ознакою статі та забезпечити захист прав постраждалих осіб через удосконалення системи запобігання та протидії такому насильству, удосконалення відповідної нормативно-правової бази, запровадження дієвих механізмів взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі.

Виконанням програми буде забезпечено:

зростання довіри громадян до суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, подолання психологічних та інших бар’єрів у прийнятті та реалізації рішень щодо звернення до цих суб’єктів з приводу такого насильства;

доступність і якість надання усіх необхідних соціальних послуг особам, постраждалим від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, у тому числі дітям, людям похилого віку, особам з інвалідністю, громадянам, що належать до інших вразливих груп, у загальних і спеціалізованих службах підтримки постраждалих осіб, визначених Законом України „Про запобігання та протидію домашньому насильству”;

зростання кількості притягнених до відповідальності кривдників;

спеціальну підготовку фахівців із числа суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, що забезпечуватиме підвищення якості надання відповідної допомоги;

підвищення рівня обізнаності населення з питань запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, подолання негативних стереотипів і формування нетерпимого ставлення до насильницької моделі поведінки, посилення ролі чоловіків у протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі;

підвищення якості оброблення та аналізу зібраних даних про домашнє насильство, у тому числі домашнє насильство стосовно дітей та насильство за ознакою статі, що дасть змогу проводити ефективний моніторинг виконання Закону України „Про запобігання та протидію домашньому насильству”.


За матеріалами Міністерства соціальної політики України

Офіційний веб-портал

 

******

Щодо призначення житлової субсидії без урахування осіб , які зареєстровані, але фактично не проживають у житловому приміщенні

Управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації інформує, що відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329), житлова субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства. До складу домогосподарства включаються особи, що зареєстровані і фактично проживають у житловому приміщенні (будинку), на яких розраховуються соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії.

Під час призначення житлової субсидії враховуються також доходи членів сім’ї особи зі складу домогосподарства у разі, коли їх зареєстроване (фактичне) місце проживання відмінне від адреси домогосподарства. При цьому соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування за адресою домогосподарства на таких осіб не розраховуються.

Водночас житлову субсидію може бути призначено без урахування таких осіб, які зареєстровані, але не проживають за місцем реєстрації. Для призначення субсидії на опалювальний період таким домогосподарствам, необхідно з жовтня 2018 року подати нові заяву та декларацію.

У таких випадках субсидія призначається за рішенням комісії, утвореною райдержадміністрацією, на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов проживання. 

За рішенням комісії доходи членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично не проживають, в сукупний дохід домогосподарства не враховуються.

Для прийняття обґрунтованого рішення комісією громадянин може подати додаткові підтверджуючі документи, зокрема стосовно місця проживання /роботи відмінному від адреси домогосподарства.

  Такими підтверджуючими документами можуть бути, зокрема, довідка, що підтверджує місце перебування особи на території іншої адміністративно-територіальної одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання; довідка про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку); акт обстеження матеріально-побутових умов проживання, складений селищною, сільською або міською радою; акт житлово-експлуатаційної організації про фактично проживаючих осіб; договір оренди житла в іншому місці тощо.

Житлову субсидію за рішенням комісії не може бути призначено у разі, коли у члена домогосподарства або у члена сім’ї особи зі складу домогосподарства відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії,  та вони перебували за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду за який враховуються доходи. До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.

 

*******

Щодо     сплати     єдиного     внеску     на загальнообов'язкове     державне    соціальне страхування

Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329), житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо у складі домогосподарства або у складі сім'ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі - особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії. За наявності цих умов субсидію може бути призначено за рішенням комісії виходячи з конкретних умов, що склалися.

У разі звернення за призначенням субсидії непрацюючим працездатним особам, які (за яких) не сплатили єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, необхідно звертатися до органів державної фіскальної служби.

Статтею 10 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачена добровільна сплата єдиного внеску.

Платниками, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, є:

члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню,- на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (одночасно на пенсійне, на випадок безробіття, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності);

особи, які досягли 16-річного віку та не перебувають у трудових відносинах з роботодавцями, та не належать до платників єдиного внеску,  в тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють в Україні, громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України,- виключно на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Особи,  подають до органів доходів і зборів за місцем проживання:

заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою;

копію трудової книжки (за наявності);

виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5);

копію документа, що посвідчує особу.

Особи, члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню, надають також документ, що підтверджує їх членство в такому господарстві.

 З особою, яка подала заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, органом доходів і зборів в строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається договір про добровільну участь відповідно до типового договору.

Договором про Добровільну участь може бути передбачена одноразова сплата особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню. Сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок на дату укладення договору, помножений на коефіцієнт 2.

Згідно з Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07 травня 2015 р. за № 508/26953) (зі змінами) передбачено форму Типового договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) (додаток № 5), що містить дані про розмір єдиного внеску та період, за який він сплачується.

На підставі укладеного договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, оформленого в установленому порядку у якому зазначається період, та платіжного документу про сплату такого внеску, житлова субсидія призначається із урахуванням вимог Положення про порядок призначення житлових субсидій, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329).

 

********

Щодо посилення соціального захисту осіб, які доглядають за хворими дітьми

 

Управління соціального захисту населення інформує, що прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту осіб, які доглядають за хворими дітьми від 03.07.2018 року №2476-VIII, який набирає чинності з 01 січня 2019 року.

Відповідно змін до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» з 01.01.2019 року впроваджується новий вид державної допомоги – допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлена інвалідність (далі – допомога на хворих дітей).

Право на допомогу на хворих дітей мають один із батьків, усиновлювачів, опікун, піклувальник, один із прийомних батьків, батьків-вихователів, який постійно проживає та здійснює догляд за дитиною, хворою на один або декілька видів таких захворювань, станів. Перелік тяжких захворювань, розладів, травм, станів тощо, що дає право на одержання відповідно до цього розділу державної допомоги на дитину, якій не встановлена інвалідність, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Документи необхідні для призначення допомоги:

- заява про призначення допомоги за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення;

- паспорт або інший документ, що посвідчує особу, та документ, що підтверджує повноваження опікуна, піклувальника, прийомних батьків, батьків-вихователів;

- свідоцтво про народження дитини;

- довідка про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу у порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я.

Допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлена інвалідність, призначається з дня звернення до органу соціального захисту населення.

Допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлена інвалідність, призначається незалежно від одержання інших видів державної допомоги, передбачених цим Законом (на приклад сім’я отримує допомогу при народженні дитини, на дитину одинокій матері, при усиновленні дитини та на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування).

Допомога на хворих дітей з 01.01.2019 року буде надаватися щомісячно у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Виплата допомоги за рішенням органу соціального захисту населення, який призначив допомогу, припиняється у разі:

1) якщо допомога призначена на підставі документів, що містять недостовірні відомості;

2) встановлення такій дитині інвалідності;

3) позбавлення отримувача допомоги батьківських прав;

4) позбавлення отримувача допомоги волі за вироком суду;

5)скасування рішення про усиновлення дитини або визнання його недійсним;

6) звільнення опікуна чи піклувальника дитини від виконання їхніх обов'язків;

7) смерті дитини;

8) смерті отримувача допомоги.

Виплата такої допомоги призупиняється у разі:

1) тимчасового влаштування хворої дитини на повне державне утримання за заявою отримувача такої допомоги;

2) влаштування дитини на повне державне утримання у разі відібрання хворої дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав.

У разі припинення дії таких обставин виплата допомоги поновлюється за письмовою заявою отримувача допомоги до органу, який призначає допомогу, з місяця, що настає за місяцем, в якому припинилася дія зазначених обставин.

З метою інформованості населення міста, організацій та установ, задіяних у роботі з дітьми та наданні допомоги, управління спрямувало зазначений інформаційний матеріал до відділу охорони здоров’я, відділу освіти, служби у справах дітей, Центру соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді, управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську, міського центру зайнятості, селищні ради та на комітети мікрорайонів.

Додатково інформуємо.

Внесені зміни до п.9 статті 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та до абзацу тринадцятого пункту 1 частини першої статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Відповідно змін доповнений перелік осіб, які підлягають загальнооб’язковому державному пенсійному страхуванню, а саме, один із непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікун, піклувальник, один із прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, за дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлена інвалідність, а також непрацюючі працездатні особи, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою, яка досягла пенсійного віку, встановленого статтею 26 цього Закону, та за висновком закладу охорони здоров'я потребує постійного стороннього догляду, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства.

Згідно зі статтею 24 цього Закону страховий стаж – період (строк), упродовж якого особа підлягає загальнооб’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачує страхові внески сумою не менш ніж мінімальний страховий внесок.

За період надання одному із непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікуну, піклувальнику, одному із прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, за дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органу, потребує паліативної допомоги, якій не встановлена інвалідність, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства, орган соціального захисту населення проводиться нарахування страхових внесків до Пенсійного Фонду України. Таким чином, період надання допомоги зараховується до страхового стажу працездатної особи, яка не працює та здійснює цей догляд.


*************

Управління праці та соціального захисту населення, керуючись розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 09.01.2018 року №10 «Про затвердження плану заходів з реалізації у Харківській області право-просвітницького проекту «Я маю право», інформує:

 

 

Розроблено додаткові гарантії батькам

для поєднання трудової діяльності та сімейних обовязків

29 серпня на засіданні Уряду прийнято рішення схвалити розроблений Міністерством соціальної політики проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання додаткових гарантій, пов’язаних із поєднанням сімейних і трудових обов’язків)”.

Зазначений проект нормативного акту створений з метою забезпечення соціальних гарантій усім працівникам без дискримінації за ознакою статі.

З метою забезпечення таких гарантій, вносяться відповідні зміни до Кодексу законів про працю України та Закону України „Про відпустки”, згідно з якими, зокрема, на батька поширюється право на встановлення, за його бажанням, в обов’язковому порядку режиму роботи на умовах неповного робочого часу, на скорочену тривалість робочого часу за рахунок роботодавця.

Реалізація таких норм сприятиме забезпеченню рівних умов і можливостей для виконання реалізації батьками своїх обов’язків щодо виховання дітей і догляду за ними.

З цією метою норми законодавства про працю приводяться  у відповідність до норм Сімейного кодексу України, Закону України „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків” з урахуванням їх адаптації до законодавства та стандартів Європейського Союзу у соціально-трудовій сфері.

 

За матеріалами Міністерства соціальної політики України

офіційний веб-портал

************

Управління праці та соціального захисту населення, керуючись розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 09.01.2018 року №10 «Про затвердження плану заходів з реалізації у Харківській області право-просвітницького проекту «Я маю право», інформує:

 

 

Жертви насильства та діти отримали більше можливостей доступу до безоплатної правової допомоги

 

07 січня 2018 року набрав чинності Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (опубліковано в газеті «Голос України» №4 (6759), яким внесено зміни до Закону України «Про безоплатну правову допомогу». Зокрема, розширено доступ до безоплатної вторинної правової допомоги для осіб, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі, а також – для дітей.

Нагадаємо, безоплатна вторинна правова допомога (далі – БВПД) полягає в отриманні захисту, представництва інтересів у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру. Її надають юристи центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – центри), або бюро правової допомоги, а також адвокати, які співпрацюють із центрами. Послуги юристів та адвокатів оплачує держава.

Право на безоплатну вторинну правову допомогу мають найбільш чутливі та соціально незахищені категорії осіб, такі як: діти-сироти, ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (у том числі й учасники АТО), малозабезпечені, люди з інвалідністю, переселенці та особи, які претендують на отримання статусу внутрішньо переміщеної особи, біженці, та інші відповідно до ст. 14 ЗУ «Про безоплатну правову допомогу».

Із внесеними законодавчими змінами право на всі види БВПД отримали й особи, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі.

Центри отримали нові повноваження щодо роботи із цією категорією, які полягають у:

забезпеченні надання безоплатної правової допомоги постраждалим особам, у тому числі на базі загальних та спеціальних служб підтримки постраждалих осіб;

взаємодії із іншими суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;

звітування про результати здійснення повноважень у сфері запобігання та протидії домашньому насильству.

 Відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», особою, яка постраждала від домашнього насильства є будь-яка особа, яка зазнала домашнього насильства у будь-якій формі.

Домашнє насильство – діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім'ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім'єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь.

Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» зазначає, що особою, яка постраждала від насильства за ознакою статі є особа, яка зазнала насильства за ознакою статі.

Насильство за ознакою статі – діяння, спрямовані проти осіб через їхню стать, або поширені в суспільстві звичаї чи традиції (стереотипні уявлення про соціальні функції (становище, обов'язки тощо) жінок і чоловіків), або діяння, що стосуються переважно осіб певної статі чи зачіпають їх непропорційно, які завдають фізичної, сексуальної, психологічної або економічної шкоди чи страждань, включаючи погрози таких дій, у публічному або приватному житті.

Крім того, згаданими законодавчими змінами розширено категорію дітей як субєктів права на БВПД.

Отримати її відтепер можуть не лише діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування, діти які перебувають у складних життєвих обставинах, діти які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів (як було дотепер), а усі діти.

На території Зачепилівського району за допомогою Ви можете звернутись до «Зачепилівського бюро правової допомоги», яке знаходиться за адресою:         сел. Зачепилівка, вул. Центральна, 82, тел. (05761) 5-18-70

Гаряча телефонна лінія єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги в Україні; цілодобово та безкоштовно в межах України

0-800-213-103 (цілодобово безкоштовно)

Зателефонувавши за ним, Ви зможете дізнатися адреси та контакти центрів у всіх регіонах України та отримати консультацію фахівців.

 

За допомогою також Ви можете звернутись:

·                    Управління праці та соціального захисту населення Зачепилівської

районної державної адміністрації: сел. Зачепилівка, вул. Центральна, 56, 2 поверх, кімната 8, тел. (05761) 5-16-32;

·                    Зачепилівське відділення поліції Красноградського ВП ГУНП в

Харківській області: сел. Зачепилівка, вул. Паркова, 5, тел. 102

·                    Зачепилівський центр соціальних служб для сімї, дітей та молоді

сел. Зачепилівка, вул. Центральна, 49, тел. (05761) 5- 12-30

·                    Служба у справах дітей Зачепилівської районної державної

адміністрації: сел. Зачепилівка, вул. Центральна, 49, тел. (05761) 5- 18-46

 

Національна дитяча “гаряча лінія”

0 800 500 225 або 116 111

 

Національна "гаряча лінія" з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації

0 800 500 335 або 116 123

 

 

Варто, щоб ці номери знали ваші діти!!! 

 

*******************


 

Особливості призначення субсидії з травня 2018 року

Стосовно подання нових заяви та декларації

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 №329 затверджено нову редакцію Положення про порядок призначення житлових субсидій та передбачено призначення субсидії на наступний період лише на підставі нових заяви і декларації визначеним категоріям осіб:

1) особам, у яких у складі домогосподарства або у складі сім’ї членів домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, і в цьому періоді:

- за інформацією Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії;

- або вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії;

- та/або вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.

2) внутрішньо переміщені особи;

3)особи, члени сім'ї (чоловік, дружина) не зареєстровані за адресою домогосподарства, доходи яких з 01.05.2018 враховуються для призначения субсидії незалежно від адреси реєстрації їх місця проживання (тобто у разі, коли їх зареєстроване місце проживання відмінне від адреси домогосподарства - необхідно зазначити відомості про члена сім'ї, який зареєстрований за іншою адресою);

4) особи, які є орендарями житлових приміщень (будинків);

5) особи. які зареєстровані в житловому приміщениі (будинку), але фактично в ньому не проживають.

Субсидія взагалі не призначається особам, у яких площа житлового приміщення перевищує 120 кв. метрів для квартири і 200 кв. метрів для індивідуального будинку (крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, а також сімей, в яких не менше року проживають троє і більше дітей, з урахуванням тих, над якими встановлено опіку чи піклування).

 

Стосовно призначення субсидії за рішенням комісіі

Субсидія призначається за рішенням комісії (у тому числі на наступний період) у наступних випадках:

- на понаднормову площу житла (збільшену не більше ніж на 30 %) непрацюючим непрацездатним особам (пенсіонери за віком, або по інвалідності, неповнолітні діти);

Наприклад, для непрацездатної непрацюючої особи, яка проживає в домоволодінні одна - субсидія може бути призначена на 63,53 кв.м житла, для двох непрацездатних непрацюючих осіб - 81,27 кв.м.

- за наявності транспортного засобу (у тому числі у членів сім'ї), з дати випуску якого минуло менше 5 років;

- якщо у працездатної особи відсутній дохід або її дохід менший мінімальної заробітної плати та/або вона не сплатила єдиний соціальний внесок у мінімальному розмірі (крім тих, хто навчається, перебуває на обліку у службі зайнятості або отримує один із визначених видів допомоги, яким субсидія призначається. на загальних підставах). Субсидія не призначається особам, які перебували за кордоном більше 60 діб (крім службових відряджень, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами);

- у разі купівлі (або набуття права власності) житла, земельної ділянки, товарів або оплати послуг на суму більше 50 тис. грн.;

- за наявності заборгованості з оплати послуг, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- за фактичним місцем проживання за наявності договору оренди житла;

- за фактичним місцем проживання внутрішньо переміщеними особами;

- без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих (враховуючи норми  щодо розміру отриманих ними доходів та перебування за кордоном).

Комісія визначає кількість осіб у домогосподарстві у разі неотримання на запит відомостей про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб та за наявності розділених особових рахунків.

 

Стосовно терміну, на який призначається субсидія

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на відповідний сезон: неопалювальний (з травня по вересень включно) та опалювальний (з жовтня по квітень включно).

         Так, з I травня 2018 року субсидії на оплату житлово-комунальних послуг призначаються до вересня 2018 року включно.

Таким чином, призначення буде здійснюватися двічі на рік.

Якщо особа звертається в періоді отримання субсидії - субсидію буде призначено з місяця звернення по місяць закінчення відповідного сезону.

Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік.

 

Стосовно обрахування доходу для призначення субсидії

Під час призначення субсидії у травні на неопалювальний сезон враховуються доходи за III - IV квартали попереднього року (крім пенсїї) за даними ДФС, Пенсійного фонду України. Розмір пенсії враховується за квітень.

Для призначення субсидії на опалювальний період доходи будуть враховуватися за І-ІІ квартали 2018 року.

Важливим є те, що враховуються доходи членів сім'ї осіб із складу домогосподарства у разі, коли члени сім'ї (дружина, чоловік) зареєстровані за іншою адресою.

         Переглянуто розміри доходів, які враховуються для призначення субсидії:

Для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку до сукупного доходу враховується:

- дохід в розмірі однієї мінімальної заробітної плати - для платників єдиного податку першої групи;

- двох мінімальних заробітних плат - для платників єдиного податку другої групи;

- трьох мінімальних заробітних плат - для платників єдиного податку третьої групи.

Для працездатних осіб, у яких відсутні доходи або доходи яких менше розміру мінімальної заробітної плати та/або які не сплачують єдиний соціальний внесок, яким за рішенням комісії призначається субсидія - до розрахунку враховується 3 прожиткових мінімуми, встановлених для працездатних осіб, що становить на 01.05.2018 року - 5286 грн.

Доходи від реалізації молока, враховуються у розмірі 30 % нарахованих сум. Відповідна норма застосовується за умови подання заявником документів, що підтверджують суму доходу від реалізації молока.

Щодо повернення залишків невикористаних сум субсидій

Постановою передбачено повернення до державного бюджету виробниками виконавцями послуг сум невикористаннх субсидій двічі на рік: після закінчення опалювального сезону та після закінчення неопалювального сезону.

За новим Порядком повертатимуться до бюджету невикористані суми субсидії на оплату природного газу та електричної енергії, які використовуються не тільки для опалення, а й для побутових потреб.

 

Щодо сплати обов'язкової частки платежу за послуги отримувачами субсидії

Постановою введено обов'язок для громадян, яким призначено субсидію для відшкодування внтрат на оплату житлово - комунальнііх послуг, щомісячно сплачуватн обов'язкову частку плати за послуги незалежно від обсягу спожитих послуг. У разі несплати обов'язкової частки плати надання субсидії припиняється за поданням надавачів послуг.

 

Щодо припинення раніше призначеної житлової субсидії

Припинення надання раніше призначеної житлової субсидії здійснюється за рішенням комісії за поданням управління праці та соціального захисту населення міської ради, управителів, об'єднання, виконавців комунальних послуг у разі, коли:

- домогосподарству припинено надання житлово-комунальної послуги (послуг) внаслідок того, що громадянин має заборгованість із сплати обов'язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день припинення надання такої послуги (послуг) - 340 грн.;

- громадянин має заборгованість із сплати обов'язкової частки внеску/платежу об'єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, встановлену йому під час призначения житлової субсидіі і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день внесення подання об'єднанням - 340 грн.;

- у заяві та/або декларації громадянин зазначив недостовірні дані, що вплинуло на встановлення права на житлову субсидію або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії - 170 грн.;

- громадянин не повідомив управління про обставини для перерахунку призначеної субсидії протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення;

- виникли обставини, що унеможливлюють надання житлової субсидії, зокрема у разі переїзду домогосподарства в інше житлове приміщення (будинок), іншу місцевість, у разі смерті одинокої особи;

- під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення житлової субсидії, які вплинули на право призначення житлової субсидії або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії;

- виникнення наступних обставин: якщо протягом строку призначення житлової субсидії за рішенням комісії у випадках, якщо у працездатної особи відсутній дохід або її дохід менший мінімальної заробітної плати та/або вона не сплатила єдиний соціальний внесок у мінімальному розмірі, не меншому, ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення субсидії, не сплатить єдиний соціальний внесок чи сплатить його в розмірі, меншому ніж мінімальний, за будь-який місяць протягом строку призначення житлової субсидії, начальник управління праці та соціального захисту населення протягом трьох робочих днів з дня отримання інформації від органів Пенсійного фонду України вносить на розгляд комісії подання щодо скасування рішення комісії про призначення житлової субсидії такому домогосподарству і повернення коштів виплаченої житлової субсидії до державного бюджету.;

- громадянин, якому призначено житлову субсидію, звернувся із заявою про припинення її надання.

Надання житлової субсидії у зазначених випадках припиняється з місяця, наступного за місяцем, в якому їх виявлено.

 

Зміни до соціальних нормативів

Постановою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №409, якими переглянуто соціальні нормативи споживання газу та електроенергії для потреб опалення і відповідні коригуючі коефіцієнти, а також скасовано норму площі житла у розмірі 75 кв. м для домогосподарств, що складаються з однієї або двох непрацездатних осіб.

Передбачено, що опалювальний сезон для надання пільг особам, які використовують газ або електроенергію для індивідуального опалення, становить з 16 жовтня по 15 квітня включно (як і для призначення субсидій).

 

Стосовно форм заяви та декларації

 

Наказом Міністерства соціальної політики від 02 травня 2018 року №604 затверджено нові форми заяви про призначення житлової субсидії та надає для використання в роботі нові форми заяви та декларації, роз’яснення щодо заповнення додаються та декларації про доходи та витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

Надаємо зразок заповнення та роз’яснення щодо заповнення.


 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ ПРО ПОРЯДОК ЗАПОВНЕННЯ БЛАНКУ ЗАЯВИ ПРО ПРИЗНАЧЕННЯ ЖИТЛОВОЇ СУБСИДІЇ

1. Заяву заповнює особа за місцем реєстрації (особа, яка орендує житло і фактично сплачує вартість одержуваних послуг; або внутрішньо-переміщена особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг). Особи, які орендують житло, додають до Заяви договір найму (оренди) житла. Рішення про призначення (відмову в призначенні) житлової субсидії  щодо орендарів та внутрішньо-переміщених осіб, приймається комісією на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

2. У правому верхньому куті має бути зазначено назва місцевого управління соціального захисту населення, до якого подається Заява.

3. У заяві зазначаються відомості про особу: прізвище, ім’я по батькові, зареєстроване місце проживання (для орендарів та внутрішньо-переміщених осіб – фактичне місце проживання) із зазначенням адреси житла: поштовий індекс, населений пункт, вулиця, номер будинку, квартири),обов’язково контактний номер телефону, реквізити паспорта громадянина України (серія, номер, ким і коли виданий), реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).

4. У Заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначати субсидію:

  • на оплату житлово-комунальних послуг;
  • на придбання твердого палива та скрапленого газу (у разі коли житлове приміщення не забезпечуєтьсяелектро-, тепло- або газопостачанням для опалення).

Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, необхідно підкреслити все.

5. У Заяві необхідно вказати відомості про житлово-комунальні послуги, якими користується сім’я, зокрема:

  • у графі "Номер особового рахунку" – номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
  • у графі "Найменування організації, що надає послуги" – назву організації, що міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
  • у графі "Примітки" зазначається наявність або відсутність засобів обліку, а саме: "є лічильник" або "немає лічильника".

6. У Заяві необхідно відмітити чи розглядати питання призначення субсидії комісією, створеною місцевими органами влади, що здійснюється на підставі обстеження умов проживання сім’ї.

Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:

- на понаднормову площу житла (збільшену не більше ніж на 30%) непрацездатним непрацюючим особам;

- за наявності транспортного засобу (у тому числі у членів сім’ї), з дати випуску якого минуло менше 5 років;

- якщо у працездатної особи відсутній дохід або її дохід менший мінімальної заробітної плати та/або вона не сплатила єдиний соціальний внесок у мінімальному розмірі (крім тих, хто навчається, перебуває на обліку у службі  зайнятості або отримує такі види доходу як  пенсію, стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, допомогу по догляду за особами з інвалідністю I і II групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомогу по безробіттю). При цьому контролюється сплата особами єдиного соціального внеску протягом терміну дії субсидії. Таке рішення не може бути прийнято щодо осіб, які перебували за кордоном більше 60 діб;

- у разі купівлі (або набуття права власності) житла, земельної ділянки, товарів або оплати послуг на суму більше 50 тис.грн.;

- за наявності заборгованості з оплати послуг, загальна сума  якої перевищує 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян;

- за фактичним місцем проживання за наявності договору оренди житла;

- за фактичним місцем проживання внутрішньо переміщеним особам;

- без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих (враховуючи норми  щодо розміру отриманих ними доходів та перебування за кордоном).

- зареєстровані у житловому приміщенні особи сплачують за житлово-комунальні послуги на розділені особові рахунки.

 

7. Відомості, зазначені у Заяві, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Заяви.


ІНСТРУКЦІЯ ПРО ПОРЯДОК ЗАПОВНЕННЯ БЛАНКУ ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ДОХОДИ І ВИТРАТИ ОСІБ,ЯКІ ЗВЕРНУЛИСЯ ЗА ПРИЗНАЧЕННЯМ ЖИТЛОВОЇ СУБСИДІЇ

Декларацію заповнює особа за місцем реєстрації (особа, яка орендує житло і фактично сплачує вартість одержуваних послуг; або внутрішньо-переміщена особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг).

У правому верхньому куті має бути зазначено назва місцевого управління соціального захисту населення, до якого подається Декларація.

У розділі І:

У позиції 1 вказуються прізвище, ім’я по-батькові особи, яка звертається.

У позиції 2 необхідно зазначити загальну та опалювальну площу житлового приміщення (кв. метрів), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.

У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію, або фактично проживаючих – для внутрішньо-переміщених осіб), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначенням прізвища, ім’я по-батькові, сімейного стану, дати народження, серії та номера паспорта, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі „Примітки” можливо зазначити, що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

У розділі ІІ:

Заповнюються відомості про членів сім'ї - осіб зі складу домогосподарства незалежно від реєстрації їхнього місяця проживання - чоловіка, дружини, неповнолітніх дітей.

У розділі III:

Увага! В даному розділі вказуються ЛИШЕ дані про види та суми доходів осіб, які входять до складу домогосподарства, а також членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від реєстрації їхнього місця проживання (фактичного місця проживання), інформація про які відсутня в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування за III-IV квартали 2017 року (у травні 2018-го).

У розділі IV:

Зазначаються відомості про транспортні засоби, які зареєстровані в установленому порядку і з дати випуску яких минуло менше ніж 5 років (крім мопеда), що перебувають у власності або володінні осіб, які входять до складу домогосподарства, а також членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від реєстрації їхнього місця проживання (фактичного місця проживання).

У розділі V:

Вказується інформація про осіб, які здійснили одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.

Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації.

УВАГА!!! Згідно зі статтею 165.1.1 Податкового кодексу України, субсидія, незалежно від вигляду в якому вона виплачується, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку. Тому монетизація частини зекономлених субсидій жодним чином НЕ впливає на процес декларування, а отримана від держави сума  НЕ повинна зазначатися у Декларації про доходи громадян.

Заява

Декларація

Голова РДА

Шановні відвідувачі сайту!

    Щиро вітаю вас на офіцій- ному веб-сайті Зачепилівської районної державної адмініст- рації. Тут ви познайомитесь з минулим і сьогоденням Зачепи- лівського району, тут опера- тивно, достовірно і всебічно відображатиметься діяльність районної виконавчої влади та органів місцевого самовряду- вання, тут висвітлювати- муться останні рішення і події, що відбуватимуться в районі, оприлюдниюватимуться показ- ники соціально-економічного роз- витку.
   Сподіваюсь, що інформація розміщена на сайті, допоможе краще пізнати наш чудовий край, а діловим колам чіткіше визначитися у можливих напря- мах співпраці.

Голова Зачепилівської районної державної адміністрації

А.Л. Конопля

Написати листа голові РДА

Архів новин
Прогноз погоди